torsdag, april 16, 2009

Hage,have & Trädgård..

Det spirer å det gror rundt oss nå og hva er vel da ikke koseligere enn å få masse inspirasjoner til haven,terassen ,eller bare til drømmene? Nå går det tre forskjellige haveprogrammer på tv'n i de Skandinaviske land og alle er super!Her er hva du må få med deg..:-)

"Drivhusdrømme"
Danmark,DR2

Min favoritt No.1. Masse herlige drivhus og masse inspirasjon..


Mange drømmer om deres eget drivhus som et frodigt glasparadis, hvor de kan trodse det kølige danske klima og pusle med planter eller nyde en kop kaffe fra tidlig forår til sent efterår.
I Drivhusdrømme kan du få inspiration fra dem, der allerede nyder deres liv i det runde, skæve eller firkantede glashus.
Du kommer på besøg i orangerier, historiske væksthuse og moderne drivhuse, der bugner af eksotiske planter, farverige frugter og smukke blomster. (teksten er lånt fra hjemmesiden)
Programmet kan du se gratis her

Tinas Trädgård
Sverige,TV4
Tinas Trädgård er kanskje svaret på "Hagens Leila". Koselige innslag og mange gode tips.
Programmet kan du se her
(her må du betale)
Grønne Gleder
Norge,NRK
Dessverre begynner ikke NRK å sende den nye sesongen av Grønnegleder før 2.juni,men inntil da, kan du se noen av de gamle programmene.
Programmene kan du se gratis her

Katarinas Verden: Ja,hva skjer i min have verden da? Naboen min har virkelig tatt av med "ferdig"blomster mens jeg var på ferie, og jeg følte virkelig jeg hadde en mega stygg veranda i forhold til ham. Det fikk meg til å shine tregulvet,skrubbe å vaske. Fra å være nesten grønt,kom det fram en flott trefarge som jeg senere må olje. Jeg har plantet frø (syns det er artigst med "hjemmelaga" resultat) og før vi dro på ferie la vi mine favoritt franske poteter til spiring og nå har vi satt dem i ei stor krukke - mums! Har en krukke igjen og der drømmer jeg om å ha jordbær - Senga Sengana,men time will show,om der blir noe.
Ha en fantastisk fin weekend alle sammen:-)Klem fra deilige København

6 kommentarer:

  1. Hei!

    Jeg har sett første episode av Tinas Trädgård, og den var veldig søt. Kunne ønske Leila på landet hadde litt mer hage også, men jeg liker det jo godt som det er også.

    Takk for tips om Drivhusdrømme, det skal jeg se!

    God natt : )

    SvarSlett
  2. Så gøy med tips om hageprogrammer. Tror jeg skal ta meg en titt.

    SvarSlett
  3. Mange mange tak Katarina for that information!!! Since I was a child I wished i had a greenhouse. My aunt had one with agurker and tomatoes in it!! I don´t know why but I was sitting most every day in this little castle of glas.... the other days you could find me in the chicken barn;)...... have a wonderful green and sunny weekend:) *Marie*

    SvarSlett
  4. Smukt innlegg, Katarina! ;) Takk for flotte programtips. Disse må jeg se på. Grønn Glede er fast hvert år. :)

    SvarSlett
  5. Forresten: bloggen din er blitt så sommerlig og skjønn! Herlig header og fin grå farge i bakgrunnen.

    SvarSlett
  6. No er eg igang med å sjå "Drivhusdrømme". Takk for tipset!

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett

K.Trzaska. Get yours at bighugelabs.com