torsdag, november 08, 2012

Tok sin tid...

Forrige år begynte jeg å strikke en topp til prinsessa, fra boka Kæk & Klassisk børnestrik  av Lene Holme Samsøe, å den har virkelig tatt tid. Jeg var nesten ferdig med toppen etter noen dager, men når det kom til hullmønstret fikk jeg ikke oppskriften og antall masker mønstret skulle gå over til å stemme, så det ble mye banning og litt fortvilelse. Skulle jeg virkelig ikke få til så enkelt mønster?! 
Etter å tatt fram arbejdet sikkert 100 ganger, prøvd fram og tilbake - ja ,det sier vel seg litt at jeg ikke er den store strikkeeksperten, og etter å ha recearche bildet minst 50 ganger fant jeg ut av det her om dagen. Toppen er strikket i Alpaca fra Drops garn, men skal jeg være helt ærlig er jeg litt skuffet over fargen. Den er jo multifarged, men som dere ser på bildet, er det lite av fargene turkis,gul, grønn, slik at den blir kanskje litt kjedelig. For å piffe den opp litt er halskanten heklet med en knall rosa kontrast farge  (fargekode 2926).
 I allefall, prinsessa likte den veldig, å det er jo det viktigste!  
Ikke alltid så lett å ta bilder av små prinsesser...men sjarmerende er de..
I morgen er det forresten tid til den riktige UL og vi gleder oss sånn! Har allerede begynt å strikke noe til den lille....
Følg meg gjerne på Instagram - kamattson
Ha en super fin dag alle sammen
Klem fra Katarina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

K.Trzaska. Get yours at bighugelabs.com